Wednesday 15 February 2012

Brownies z fasoli

Właśnie tak! Z fasoli! Robiłam już wiele ciast z użyciem fasolki, ale te brownies zaskoczyły mnie samą. Są bardzo sycące i 1-2 kawałki w zupełności zaspokajają mój apetyt na słodkie. Jeden kawałek to niecałe 2g węglowodanów i tylko 77 kalorii!


















Przepis:


230g czerwonej fasoli (z puszki lub ugotowanej)
5 łyżek kakao
60g odżywki białkowej*
3 jaja
2 łyżki niesolonego masła
4 łyżki oleju z pestek winogron
2 łyżeczki masła orzechowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki soli
1/3 szklanki wody
Słodzik do smaku


Fasolę razem z wodą blendujemy na gładką masę. Dodajemy jaja i blendujemy dalej, aż masa stanie się puszysta. 
W kubeczku mieszamy rozpuszczone masło, olej i masło orzechowe i dodajemy do masy fasolowej.
W oddzielnej misce mieszamy wszystkie suche składniki, które następnie łączymy z naszą masą. 
Masę przelewamy do wysmarowanej masłem niewielkiej formy. Wygładzamy wierzch i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C na ok 20 minut. Vuala!


Uwagi:

  • Ja swoje ciasto piekłam 30 minut i uważam, że to odrobinę za długo. Jeśli lubicie dobrze wypieczone brownies, to 30 minut będzie ok. 20 minut dla wielbicieli bardziej mokrych i zbitych brownies.
  • Najlepsze są po nocy spędzonej w lodówce, a im dłużej postoją, tym są lepsze.
  • Dodałam odżywki białkowej firmy Dymatize o smaku "chocolate fudge". Możemy dodać jakiejkolwiek odżywki o dobrym lub neutralnym smaku, lub ewentualnie mleko w proszku.
  • Słodzik: dodałam tylko 2 łyżeczki splendy i odrobinę stevii, gdyż moja odżywka jest bardzo, bardzo słodka.









Wartości odżywcze całego ciasta:
1386kcal97 gbiałka92 gtłuszczu33 gwęglowodanów (net)

Wartości odżywcze 1 kawałka (1/18):
77kcal5,5 gbiałka5 gtłuszczu2 gwęglowodanów (net)

No comments:

Post a Comment