Sunday 12 February 2012

Czekoladowy suflet

Miałam ochototę zrobić go już od dawna... No i mam okazję. Nie mogłam się oprzeć, gdy zobaczyłam w sklepie urocze ramekiny w kształcie serduszek. Idealny deser na nadchodzące walentynki. Dość szybki, efektowny i lekki. Wbrew pozorom nie jest trudny i każdy z nim sobie poradzi :)


Suflet jest mocno czekoladowy, puszysty i wręcz rozpływa się w ustach...


Przepis (2 większe lub 3 normalnej wielkości suflety):


50g gorzkiej czekolady 85-90% (najlepiej niesłodzonej)
2 łyżki masła niesłodzonego
2 żółtka
4 białka
2 łyżki ciepłej wody
1 łyżka ekstraktu z wanilii
słodzik (tu: 2 łyżeczki splendy i stevia)


Około godzinę wcześniej smarujemy ramekiny masłem i obsypujemy w środku kakao, po czym wstawiamy do lodówki lub zamrażalnika w celu schłodzenia.


Czekoladę rozdrabniamy i wrzucamy do miseczki razem z masłem. Rozpuszczamy w mikrofalówce ( wstawiamy na ok 20 sekund, wyciągamy, mieszamy i znów podgrzewamy kolejne 20 sekund), lub stawiamy miseczkę nad garnuszkiem z gotującą się wodą i ciągle mieszając, doprowadzamy do płynnej konsystencji. Dodajemy ekstrakt z wanilii i słodzik.


W oddzielnej misce ubijamy mikserem żółtka z ciepłą wodą (ok 4 min). Dodajemy łyżeczkę splendy i dalej ubijamy do uzyskania puszystej konsystencji. Następnie dodajemy masę do czekolady.


Osobno, na wysokich obrotach ubijamy białka z łyżeczką splendy. Białka mają być sztywne i błyszczące, ale nie za bardzo. 
Dodajemy 1/2 białek do masy czekoladowej, dokładnie mieszając, a następnie pozostałą połowę delikatnie wmieszać, aby nie stracić puszystości.


Wlewamy masę do schłodzonych ramekinek i natychmiast wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C. Pieczemy ok 15 minut, do czasu, aż suflety urosną.


Uwaga: jaja powinny być w temperaturze pokojowej!









Wartości odżywcze 1 sufletu:

250kcal11 gbiałka23 gtłuszczu5 gwęglowodanów






No comments:

Post a Comment