Friday 17 February 2012

Słone Krakersy (zero carb)

Czasami mamy ochotę na coś słonego, do pochrupania przy filmie. Chipsy, paluszki, popcorn - niestety musimy trzymać się od nich z daleka. Wymyśliłam więc słone, serowe krakersy. Chrupiące, zdrowe i co najważniejsze zawierają śladowe ilości węglowodanów!
Może nie wyglądają zbyt smakowicie na zdjęciach, ale uwierzcie mi, że są pyszne!


Przepis:


7 łyżek siemienia lnianego
3 łyżki otrębów pszennych
1 łyżka mielonych migdałów
1 średnie jajko
1 łyżka masła
40g sera żółtego
sól i pieprz do smaku


Mielimy 5 łyżek siemienia lnianego i mieszamy z pozostałymi 2 łyżkami, otrębami i migdałami. Dodajemy jajo, rozpuszczone masło, potarkowany żółty ser (tu: cheddar & mozarella), trochę soli i wszystko mieszamy łyżką. Wstawiamy masę na chwilę do lodówki.


Nagrzewamy piekarnik do 200°C. Wykładamy schłodzoną masę na wysmarowany  masłem papier do pieczenia i rozwałkowujemy lub delikatnie rozprowadzamy palcami na cienki placek. Wstawiamy do piekarnika na ok.10 minut. Wyjmujemy z piekarnika, czekamy 2-3 minuty aż lekko ostygnie i przewracamy placek na drugą stronę. Wstawiamy z powrotem do piekarnika i pieczemy kolejne 8-10 minut.


Wyjmujemy placek i od razu kroimy na małe kwadraty.


Uwagi:
  • Placek możemy pokroić na kwadraty już zanim wstawimy go do piekarnika
  • Najlepiej piec krakersy nie na blaszce, ale na samej kratce
  • W drugiej fazie pieczenia dobrze jest włączyć nawiew w piekarniku

Smacznego!




Wartości odżywcze na całą blaszkę:
758kcal35 gbiałka60 gtłuszczu>1 gwęglowodanów

9 comments:

  1. Koniecznie wypróbuję. Jak myślisz, czy to wyjdzie w formie cienkich paluszków? Tzn. czy da się to "ciasto" rolować w dłoni? Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasne, że tak! Robiłam już to w podobnej formie, jako spód na pizzę. Placuszki mogą być jednak troche twardawe, zależy do czego chcesz ich użyć? Ciasto da się formować i rolować, jest tylko trochę klejące. pozdrawiam

      Delete
  2. Baaardzo mi się podoba taka przekąska! :)
    Zainteresowała mnie ta Twoja dieta mało węglowodanowa... Mówisz, że nie chodzisz na niej głodna? Ja się cieszyłam będąc na Dukanie (wysokoproteinowej), że mogę jeść ile tylko potrzebują i kiedy potrzebuję.
    A w ogóle to wpadłam do Ciebie, żeby powiedzieć, że robię masło migdałowe, niebawem pojawi się na blogu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za komentarz. Dieta na której jestem to Cykliczna Dieta Ketogeniczna (CKD). Polega na tym, że przez 5-6 dni w tygodniu jem bardzo mało węglowodanów (poniżej 30g)i dużo zdrowych tłuszczów a w pozostałe dni jem wysokowęglowadonowe i niskotłuszczowe posiłki. Akurat CKD jest dietą zaprojektowaną z myślach o sportowcach i osobach ćwiczących na siłowni, ale ogólnie dieta ketogeniczna może być stosowana przez prawie każdego.

      Postaram się za parę dni napisać o tym na blogu :)

      pozdrawiam

      Delete
    2. Będę śledzić, dzięki! :)

      Delete
  3. Te krakersy mają 25g węglowodanów (blaszka).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prosze nie wprowadzac czytelnikow w blad. W przepisie jest mniej niz 1g weglowodanow przyswajalnych, ktore wliczamy do bilansu. Reszta to blonnik

      Delete
    2. Tanie jedzenia wprowadza w blad! Moze Tanie jedzennie powinno zajac sie tanim jedzeniem zamiast zamieszczac komentarze z blednymi informacjami!

      Twoj blog Izabelo podoba mi sie i bede Cie sledzic :)

      Delete
  4. Nie miałam siemienia lnianego, więc zmieniłam trochę proporcje - więcej sera o ~20g, 2 łyżki migdałów i 4 otrąb. Pyszne! Widzę, że od jakiegoś czasu nie aktualizujesz tego bloga - szkoda, bo jestem fanką ;) Podączam się do prośby o CKD.

    ReplyDelete